Web,ruby, Ajax ou qualquer outra coisa que me venha a cabeça (com prioridade para esta última)

29 novembro, 2008

O Cumprimento da Lei

Quando era um jovem imberbe li um dos livros do Astérix e das suas atribulações com a burocracia romana. As regras eram absurdas e podiam mudar. Astérix mudou as regras. Hoje nas minhas leituras deparo-me com este sound bite de informação:

What can I say, other than, this is a terrific start on fulfilling Obama's promise to make government more open and participatory. (It may well be a violation of the archaic Paperwork Reduction Act, which actually requires all government agencies that want to request any kind of information from more than ten members of the public to first get clearance from the Office of Management and Budget, but thank goodness no one cares--maybe we can finally get that law amended to allow this sort of thing across all government agencies.)

O realce é da minha responsabilidade. Quem diria que no país supostamente com pouca burocracia havia um absurdo destes.

Hoje encontrei um trecho de um desenho animado adaptado do livro de Asterix que li na minha juventude.

Sem comentários: